Devil's Tuning Fork

    Devil's Tuning Fork

    Ma­jori­tatea jocurilor noi se lauda cu ce grafica superba au. Ca folosesc DirectX 11, ca modele sunt facute din zeci de mii de poligoane peste care se mai aplica si tes­se­la­tion, ca apa este mai realista ca vreodata, ca fumul care se ridica din foc aproape ca te poti ineca etc. Vazul este simtul pe care se bazeaza in primul rand toate jocurile, de aceea ele incearca sa fie cat mai realistice din acest punct de vedere.

    Aici intervine Devil's Tuning Fork cu o inovatie superba: daca te-ai orienta nu cu lumina, ci cu sunet, prin ecolocatie? E o idee geniala im­ple­men­ta­ta foarte frumos.

    Jocul incepe cu o animatie care prezinta cum la stiri se zice ca tot mai multi copii intra in come fara sa se stie cauza, iar apoi si tu lesini. Cand te trezesti totul e intuneric, nu se vede nimica, doar din cand in cand cate o unda sonora isi face drumul catre tine si tu poti sa o vizual­izezi. Cand te indrepti catre sursa sunetului, gasesti acolo "Devil's Tuning Fork", care este un diapazon care arata ca ceva desenat de M.C Escher, cu care apoi poti crea si tu sunete de diferite frecvente.

    Folosind sunetele pe care le creezi, te plimbi si descoperi puz­zleurile din jurul tau, care nu sunt prea grele, fiind mai ales bucati de podea care pica sub tine, ciocane care oscileaza in plan vertical sau clopote in care trebuie "sa tragi" cu sunete pentru a activa un fel de lifturi. Pe podea mai gasesi animale de plus care reprezinta alti copii bolnavi. Jocul este un pic creepy, pentru ca auzi alti copii cum se vaita ca "Mommy, I can't move" si se aude si cum un an­tag­o­nis­tul jocului, care nu are nume, incearca sa te impiedice si sa te de­s­cu­ra­jeze.

    La inceput e confuz jocul. Faptul ca nu vezi totul tot timpul e decon­cer­tant.  Si dungile care se vad pe toate obiectele din jur fac ca uneori sa fie greu sa distingi pe unde trebuie sa mergi. Si mai este si lagul puternic datorat faptului ca viteza sunetului este relativ mica. Pana vezi ce este in cealalta parte a unei camere mari nu mai vezi ce ii langa tine. Iti pune un pic creierul la lucru :D

    Nu e un joc greu sau lung. Eu in mai putin de o ora l-am terminat. Dar e un joc care prin idea lui inovatoare este greu de uitat.

    Ii dau un 9/10, ceea ce il trage in jos fiind prezenta a doar 3 nivele. Dar fiind un joc indie, free este un pic de inteles asta.

    Btw, daca aveti epilepsie sa nu jucati :P