Need for Speed: Hot Pursuit

    Need for Speed: Hot Pursuit

    Dupa 16 ani, EA nu a reusit sa mai gaseasca un titlu nou pentru urmatorul joc din seria Need for Speed si a revenit la titlul celui de-al treilea joc. Din pacate nu a revenit si la fun-factorul de atunci.

    Mai tin minte cand acum vreo 10 ani ma jucam toata ziua NFS2cu verisorii mei. Vai cat de distram. Nu erau multe curse: erau vreo 10-15. Tot atatea masini. But it was fuuuun. Toate cursele le stiam pe de rost deja. Si inca mai am jocul pe calculator :D.

    Sau Need for Speed Un­der­ground 2. Ala a fost primul cu freeroam­ing. Si trebuia sa te plimbi prin oras sa gasesti magazine noi. Si aveai zeci de body parts la fiecare masina. Cat timp am petrecut acolo sa imi customizez fiecare masina. Pffff. Ala a fost primul joc cu masini pe care l-am jucat dupa o pauza de vreo 5 ani (in general nu sunt mare fan masini).

    Apoi Most Wanted. Pfoai cat m-am chinuit sa fac primul meu bounty de 1 milion. Sau ce faine erau scenele in care mergeai cu 200 km/h prin oras si apunea soarele. Superb.

    Carbon l-am dus pana in capat, dar numai din rutina, ProStreet nici nu m-am chinuit (I hate track racing). Undercover m-am jucat pana nu am ajuns la o faza in care am luat o curba cu 300km/h si m-a depasit unul de parca stateam pe loc. Shift - simulation => delete instant. World iar ii MMO. De MMO-uri nu ma apuc ca nu am timp sa pierd pe prostii de genu. Un joc normal single-player mai pot baga pe langa invatat. Un MMO - nope, too com­pet­i­tive. Mai tin minte cat timp am pierdut zilnic cand ma jucam Omerta, The Crims sau Miniconomy. Not going back there, no way.

    Iar acum, in sfarsit - Hot Pursuit 2010.

    Sa incep cu lucrurile bune: grafica - buna. Clar. Nu am ce ma plange. Masinile - meh - cred ca is bune, parca am auzit de cateva din ele (Audi TT :X). Mersul cu 300 km/h - super. Si cam atat.

    Storyline canci. 0. Nimica. Nada. Zilch. Nyema. Ti se prezinta zona in care au loc cursele, ti se zice ca sunt 20 de levele pe lista de Wanted a politiei si apoi dai bataie la curse.

    Masinile is faine, dar nici macar sa le cumperi nu trebuie sa te chinuiesti. Le primesti automat cand ai level destul de mare. Cus­tomizare - schimbi culoarea masinii. In 7-8 culori. Alese de ei. Si care au "nume". Riiight. Dupa cum se stie bine, barbatii cunosc doar 16 culori - "Maserati Beige" isn't one of 'em.

    AI-ul com­peti­to­ri­or e ok. Desi tot nu imi place ca pe portiuni drepte trec pe langa ei, iar apoi in curbe ma depasesc inapoi X(. Dar AI-ul traficului e cretin. Singura chestie pe care o face e sa claxoneze. Nu se fereste deloc. What the heck? O aparut suicidal bombers in jocuri? Merg numa ca prostii pe banda lor. Asta de la un joc "realist". Dar am fost im­pre­sion­at de ce bine este im­ple­men­tat efectul Doppler in joc. Se aude foarte bine variatia frecventei cand treci pe langa trafic cu 200 km/h.

    Si un design flaw major: daca faci un accident serios (atata incat sa te opresti), iti apare un cutscene in care arata in slow-mo si apoi te pune in joc dincolo de scena ac­ci­den­tu­lui cu viteza de aprox 200km/h (banuiesc ca te pune cu viteza pe care o aveai pre­col­iz­iune). Si asta ii valabil si in cazul cioc­nir­ilor cu barajele politiei. Am mers cu viteza maxima intr-o masina de politie, la care imi prezinta in slow motion toata ciocnirea si apoi ma pune dincolo de bariera cu viteza de peste 200 km/h. Whaaat? Ce cretin o avut ideea asta? Wow. Poate fi oricat de realist vreti voi jocul pe timp de ploaie, sa difere tractiunea foarte sublim intre asfalt proaspat si asfalt vechi, etc etc, daca o chestie de genu ii im­ple­men­ta­ta gresit. Asta ii mai rau decat in CoD:MW2 unde ii asa de realist jocul incat nu mai vezi nimica de fum. Si aici ii super realist fumu - cand faci un drift se vede fain frumos cum fumega rotile si se formeaza rotocoale pe acolo. Ar fi numa bun jocul pentru a studia legile Navier-Stokes.

    Si de ce imi baga pe gat AutoLog? De unde a aparut moda asta tampita de a fi conectat tot timpul, sa iti updatezi achieve­ments ca sa vezi daca esti mai bun decat prietenii tai? Jocurile single-player ar trebui sa fie doar atat - sin­gle­play­er. Nu zic, sunt necesare si jocuri mul­ti­play­er, dar acelea necesita o altfel de conceptie din start. Nu poti face un joc mul­ti­play­er doar schimband un AI cu un jucator din retea.

    Si apoi tip-urile cretine din scenele de loading. "Experts use nitro when exiting turns to get to top speed faster". Experts? It's common sense, thank you for con­sid­er­ing me retarded. "Smashing into com­peti­tors may be fun, but it won't get you to the finish line faster". Erm, we play for fun. Games = fun. If you make it a stupid com­pe­ti­tion and the losers make ahuge show - it's not fun for anyone.

    Si ce s-a intamplat cu sound­track­ul? Ii boring. Nu se remarca prin nimica. Nu tin minte inca nicio piesa. Din Un­der­ground 2 si acuma mai tin minte cateva melodii. Iar in Most Wanted am descoperit o trupa misto (Styles of Beyond). Aici - yaaaaawn.

    Ii dau jocului un 6.5. Grafica il trage in sus pana acolo si faptul ca tot ii misto sa poti merge macar in joc cu 300km/h. Dar in rest - booooo. Cred ca o sa merg sa vad daca mai gasesc undeva Most Wanted si o sa ma joc ala mai bine.