eMag

Vinerea trecută am avut o surpriză plăcută și una neplăcută de la eMag. Am vrut să le cumpăr la ai mei ceva cadouri de zilele lor de naștere (de-asta a întârziat și postul acesta atâta) și după câteva căutări pe net, am găsit ce doream pe eMag.

Vroiam să plătesc cu cardul (deși aș fi preferat prin PayPal, să nu îmi știe toată lumea detaliile despre card) dar s-a întâmplat ceva. Având în vedere că mai comandasem ceva săptămâna trecută de la Amazon și acolo mi-a acceptat cardul fără probleme, bănuiesc că problema e mai mult de la im­ple­mentarea provideru­lui de tranzacții pentru eMag. Am încercat de două ori și de fiecare dată mi-a dat un simplu mesaj de eroare, cât se poate de generic, fără nicio sugestie cum aș putea să rezolv problema.

Am dat back în browser, să văd, poate am făcut ceva greșit, sau poate pot schimba modal­i­tatea de plată. Nu. Nu poți. Aici îi destul de lame siteul lor și după ce ai depus comanda, nu mai poți face nimica (nici măcar să o anulezi), nici măcar nu scrie dacă s-a în­reg­is­trat plata. Și nici nu găseși vreun link pentru a plăti din nou, că de ce ar vrea să îți facă viața ușoară când le dai banii?

După câteva minute de căutat pe site, m-am dat bătut și am sunat la serviciul cu clienții. După ce am așteptat vreo 7-8 minute ascultând muzica de on hold, mi-a răspuns o tipă și abia am apucat să zic că am avut probleme la comandă că mi-a și zis, „Da, încă nu s-a finalizat plata, doriți să vă trimitem un email cu linkul de plată sau doriți să ridicați de la showroom-ul din Cluj și să faceți plata pe loc?”.

Cum eu deja începusem să caut oare ce număr de comandă să îi dau ca să mă identific, am fost foarte surprins la început de unde știe ce comandă am făcut și unde sunt. Abia apoi mi-am dat seama că și-a dat seama după numărul de telefon de pe care am sunat.

Surpriza aceasta a fost foarte plăcută, mai ales că în urmă cu câteva săptămâni, când am avut ceva probleme cu online banking de la BCR, a trebuit să îmi dau numele. Înțeleg rolul în­tre­bărilor de securitate și a altor măsuri de verificare a iden­tității, dar ar fi putut să înceapă cu pre­supunerea că eu sunt și doar când am vrut să fac operații senzitive să îmi ceară verificare. Deși și acolo îi o chestie dubioasă. La început mi-au trimis prin SMS codul de intrare pe site-ul lor, fără să mă „verifice”.

Keep it up eMag! Și faceți mai bine interfața legată de comenzi. Dacă ai depus o comandă, ar trebui să poți să mai schimbi modal­i­tatea de plată, mai ales până nu îi trimisă.