rolisz's site

Studcard, OmniPass, BT

În Cluj, studenții ben­e­fi­ci­ază de reduceri la trans­portul în comun (de anul acesta 2 linii gratuite pentru cei la buget la UBB, până anul trecut era o singură linie) doar prin in­ter­medi­ul unor carduri nebancare, fie Studcard, fie Omnipass (sau ISIC sau EURO\<26, dar acestea sunt destul de rare). Mi se pare destul de dubioasă treaba, deoarece nu văd de ce trebuie să fie implicate aceste două or­ga­ni­za­ții în reducerile pentru transport, având în vedere că nu ele le plătesc, ci primăria și fac­ultățile. Că oferă ele alte reduceri la tot felul de chestii pe lângă, ok, dar nu și pentru liniile de autobuz. În București, abona­mentele gratuite se obțin prezentând doar buletinul și le­git­i­mația de transport.

Fiecare card avea avantaje și deza­van­ta­je. Ambele ofereau reduceri, dar Omnipass-ul parcă avea mai multe. StudCard costa 20 RON, dar era gata pe loc, pe când Omnipass era gratuit, dar dura mai mult de o săptămână să vină și implica crearea unui cont la Banca Tran­sil­va­nia (o făceau ei pentru tine).

Până anul trecut StudCard și Omnipass erau separate. Din ceva motiv, anul acesta au decis să își unească forțele și să ia de la ambele chestii partea mai nașpa: acuma noul card costă 20 RON, dar vine după 5 zile lucrătoare. Și desigur, te obligă să creezi cont la BT. 

În primul an de facultate am avut StudCard. De el am auzit prima dată, așa că asta mi-am făcut. Cum trebuie reînnoit în fiecare an, anul trecut am vrut să îmi fac OmniPass inițial, că nu îmi venise le­git­i­mația, așa că oricum nu puteam să îmi fac abonament. Pe când mi-a venit le­git­i­mația, nu era gata Omnipass-ul, așa că mi-am făcut și StudCard. După ce m-au anunțat cei de la BT că e gata cardul și Omnipass-ul, când am mers la Polus la BT după el, nu era acolo doamna care se ocupa de asta, dulapul ei era închis, așa că nu am putut ridica Omnipass-ul. Deși stau aproape de Polus, nu prea am drum acolo, așa că după câteva luni, când m-au sunat de la BT să mă întrebe dacă mai merg să îmi ridic cardul, am zis că nu și au zis că mi-l anulează.

Anul acesta am mers săptămâna trecută, luni, să îmi fac noul card combinat, că îmi expirase celălalt. Mi-au zis că va fi gata în 5 zile lucrătoare și că voi primi SMS când îi gata. Până azi nu am primit nimica, așa că am decis să merg unde m-am înscris să văd dacă e vreo problemă. S-a uitat tipul de acolo la ceva pe calculator și nu mi-a zis nimica, doar să încerc la BT, că uneori nu se trimite SMS-ul că e gata cardul.

La BT am avut o surpriză drăguță: mi-a venit StudCard/Omnipass-ul, dar pentru că mie mi s-a făcut cont anul trecut și mi s-a anulat cardul, nu mi s-a mai făcut card nou, iar StudCardul se emite acuma doar împreună cu un card bancar. Iar emiterea de card nou costă 15 RON și trebuie cerută explicit. Și durează alte 5 zile lucrătoare până vine.

Așa că până atunci sigur nu am abonament gratuit și acuma îmi fac calculele dacă mi se merită să fac abonamente pe 3 zile sau pe o săptămână până atunci. :|

Bine am venit în lumea în care, ca să mergi cu autobuzul (gratuit), îți trebuie card bancar. Îs tare curios cine și ce șmecherii a făcut pentru toată situația asta stupidă cu reducerile pentru abonamente de autobuz.